Ďalšie moje dlhodobé projekty nájdete na lubosbebcak.sk
Ide na Vás niekoľko útokov. Čo robiť?
Keby sa každý generál posral pri pohľade na blížiaceho sa nepriateľa, neboli by žiadne hrdinské eposy, romány a trháky, ale len komédie. :) Môžu o vás iní hráči hovoriť s úctou a obdivom, alebo si pri vašom mene môžu ťukať na čelo a smiať sa. Tá voľba je na Vás!
Ak sa teda nepokakáte, najskôr zistite o aké útoky ide. Ak máte prémiový účet, stačí kliknúť na OZNAČENIE a útok vám označí podľa najpomalšej jednotky. Tak môžete ľahko rozpoznať špehov, útoky a šľachticov:
Ak nemáte, tak si ho rýchlo kúpte! Bez prémiaku na kvalitné hrtanie zabudnite :D
A môžeme prejsť na chytanie!
Ideálne poslaný vláčik vyzerá takto:
Sú to 4 útoky ktoré nasledujú v minimálnych rozstupoch. Dobrý vláčik by mal byť poslaný do sekundy, machri ho pomocou trikov a skriptov vedia poslať do pol sekundy. Taký vláčik sa chytá už ťažko, ale aj taký sa dá chytiť!
Postup je jednoduchý.
Najľahšie sa chytá s poslaním jednotiek z inej dediny ako podporu. Podpora musí prísť po prvom útoku so šľachtou a pred posledným. Ideálne je, ak príde medzi prvým a druhým útokom so šľachtou. Zabijete tak troch šľachticov jednou ranou.
Znamená to ale, že vaša podpora musí prísť v jednej konkrétnej stotine. Ak to chcete takto načasovať, budete potrebovať plánovač útokov.
Naplánujete si odoslanie podpory z blízkej dediny na konkrétnu sekundu. Na konkrétnu stotinu sa naplánovať nedá a aj keby, odozva serveru tiež trvá nejaký čas a spôsobuje oneskorenie.
Ak je šľachta poslaná v polsekunde ťažko sa Vám bude tam triafať. Treba to robiť ako keď v stredoveku obliehací majstri strieľali na hradby. Vystrelili kameň - letel privysoko. Vložili teda väčší kameň, aby letel nižšie. Alebo nasmerovali katapult vyššie/nižšie, doľava/doprava podľa zlej strely. Volá sa to „zastreľovanie“ a presne to musíte urobiť pri odchytávaní dobre poslanej šľachty. Potrebujete na to viac pokusov, lebo ani najväčší machri nemajú garanciu, že na prvý krát šľachtu odchytia.
Treba posielať podpory z viacerých dedín, viacerými pokusmi.
Najskôr pošlete všetok def s najpomalšou jednotkou katapult - netrafíte sa, tak podporu stiahnete. Potom skúsite s najpomalšou jednotkou šermiar, tiež sa netrafíte, tak podporu stiahnete. Potom pošlete s najpomalšou jednotkou kopije / luky, ale opäť sa do tých niekoľkých stotín netrafíte. Na záver posielate už len ťažkú jazdu.
Takto môžete mať z jednej dediny až štyri pokusy pri chytaní šľachty. Tie si vynásobte počtom okolitých dedín a máte k dispozícii solídne množstvo pokusov a bol by v tom čert, keby ste to netrafili :)
Ak viete poslať naozaj dobre vláčik v sekunde, skúste si poslať aj vláčik podpôr v sekunde na rovnaký čas ako vláčik. Jeomnoho väčšia pravdepodobnosť žeč jedna / niektoré z podpôr dorazia práve medzi vlakom, tie čo prídu skôr/neskôr proste zrušte. Samozrejme je istejšie aj vychytáte šľachtica so sprievodom s 2000 TJ ako keď ho chytáte s 500 TJ, ale na jeden pokus sa vaše šance zvýšia.
Výsledok môže vyzerať takto:
V modelovom príklade útočí hráč z dvoch dedín - z prvej (216) ide čistiaci útok, z druhej (221) šľachtic so sprievodom. Medzi čistkou a začiatkom vláčiku je takmer sekunda medzea, do ktorej obranca dokázal vopchať 2 časti defu. Vláčik je poslaný v sekunde, ale aj medzi ten prídu dve podpory.
Pozor, chytať sa dá aj s offkou! 3000 LK, v pohode obráni dedinu pred šľachticom a malým sprievodom. Síce vaše straty môžu byť väčšie (záleží od sprievodu šľachty), ale dedina bude ubránená.
Chytať sa dá aj s jednotkami z tej dediny, na ktorú sa útočí. Nedá sa to ale až tak fajne načťasovať a neexistujú opravné pokusy. Treba poslať jednotky ako útok, napríklad 60 sekúnd pred dopadom a 30 sekúnd pred dopadom stiahnúť. Ak sa to podarí, jednotky sa do dediny vrátia po prerážacích útokochj, ale pred niektorými šľachtami.
Útočník potom bude vyzerať nejako takto:
Okrem chytania sa dá urobiť niečo lepšie: za nepriateľovým vláčikom pošlite vlastný útok so šľachtou!
Výhody:
- Je to jednoduchšie ako odchytávanie: stačí poslať jedn útok a netreba sa s ním triafať do stotín
- Zabijete sprievod posledného z útokov, ktorý po prebratí dediny ostáva v nej ako podpora
Nevýhody:
- Tým, že bude dedina 2x prebratá, zmiznú pri prvom prebraní jednotky v dedine vycvičené
- Oddanosť po prebratí je 25. S jedným útokom ju nemusíte prebrať (šľachtic znižuje oddanosť o 20-35 bodov)
- Tieto prebratia sa vám zapíšu do TW stats a vojnových štatistík, niektorí hráči sú na to citliví :)
Keď sa už rozhodnete dedinu prebrať späť a nechytať vláčik, odporúčam ju predšľachtiť. Nepriateľ tak zaberie dedinu prvým útokom a ďalšie časti vláčika budú bojovať medzi sebou. Sám si teda vo svojej dedine vybije jednotky.
Za poslednou časťou vláčika stačí poslať šľachtu (bod 5) a dedinu si preberiete späť.
Výslediok? Nepriateľ mal dedinu vo vlastníctve asi sekundu a za ten čas si sám zabil väčšinu jednotiek, zvyšok ste mu zabili vy. Dedinu opäť vlastníte teda vy, vaše straty sú nulové, on prišiel o útok a 4 šľachticov. A nepotrebujete žiadnu DEF!
Kto chce, ten sa ubráni. A kto nie, ten nemusí ani hrať.
Ľuboš Bebčák (alias Sarazin Faestred), 17. 8. 2014
Neboli nájdené žiadne príspevky.
© 2012 Divoký posol. Obsah stránok je chránený zlými duchmi.