Vyhľadávanie


ODKAZY:

Ďalšie moje dlhodobé projekty nájdete na lubosbebcak.sk

Svet 12

 

Dvanásty slovenský svet bol spustený v prvej polovici marca 2011 a ak v prvom kmeni nezbarbarie pár hráčov, začiatkom apríla bude uzavretý. Ale o víťazstve sa pozhovárame až keď bude definitívne spečatené. Tento mesiac si zhrnieme rok existencie sveta. My čo sme sa naň po prvý raz prihlásili v deň štartu sme mu obetovali rok života pár týždňov navyše. Koľko nás vtedy začínalo? Tisíce hráčov, tisíce kmeňov... a kto vydržal až po dnes? Len hŕstka.

Väčšina si ani neškrtla a zmizla zo sveta, niektorí zanechali stopu (negatívnu, alebo pozitívnu) v dejinách tohto sveta. Vráťme sa do minulosti a pripomeňme si deväť najvýznamnejších kmeňov...

 

*HeLL*

*Welcome in HELL* je kmeňom, ktorý zaujal hneď zo začiatku hry. Od spustenia sveta sa pohyboval v bodovom rebríčku medzi top kmeňmi a po týždni ho uchvátil. Štart mali hráči dobrí, bez konkurencie vládli západnému kontinentu 44 a o ponuky na spojenectvá nemali núdzu. Avšak s prvými šľachticmi začali prvé vážne boje a *HeLL* začalo mať plné ruky práce so svojimi susedmi FlasH a predovšetkým OGW (ktorí K44 neskôr ovládli).

Keď začalo byť zle s OGW sa dohodli na spojenectve, ale to kmeňu príliš nepomohlo. Čo zapôsobilo konečný pád pekelníkov? Hra prirodzene pokročila po pár mesiacoch do tej fázy, že bezvýznamné kmene ustúpili do úzadia a začal boj o nadvládu. *HeLL* nebol obľúbeným kmeňom, vodcovia viac intrigovali ako bojovali a nedokázali sa ubrániť náporu spočiatku slabšieho konkurenta na K44 OGW, ale (nejakým zázrakom) vyjednali spojenectvo. Neskôr do OGW hráči prestúpili.

Neskôr bolo *HeLL* založené znovu, ale OGW ho potupne (bez námahy) poslalo do zabudnutia.

 

3DX a 2AX

3DX (Death; Destruction; Dominantion) a menší 2AX (Attack! Attack!) musím spomenúť spoločne, pretože do zániku 2AX fungovali ako jeden kmeň. Kmene mali svoje ťažisko na severovýchodných kontinentoch 35 a 36. Po celý čas svojej existencie robili jednu vec – bojovali s Nesmrteľními. Najskôr neoficiálne, po vzplanutí tuhších bojov aj oficiálne. Že by vydržali na svete viac než rok by vtedy tipoval naozaj málokto...

Kmeň sa dokázal efektívne brániť a vedel narobiť šarapatu aj útokom. Za krátko sa k bojovému duetu pripojilo aj RoA a dokopy spojili hráčov do silnej opozície proti Nesmrteľním. Vojna medzi týmito dvoma frakciami bola najdlhšou na svete, 3DX2AX sa ukázali ako tvrdí severania, ktorí odmietajú ponuky na zmier napriek tomu, že prichádzali o dediny a existujú aj keď iné kmene zanikajú. Vopjna nakoniec skončila v pomere dobytých dedín 1:4 v prospech Nesmrteľních.

Avšak aj tam prebiehal boj o moc, ktorý vyústil do toho, že 2AX sa rozpadlo, časť hráčov (spoločne so zástupmi) prešla do RoA. Keď boli zástupy rozobrané, silnejší hráči prešli do DRČ, slabší boli zanechaný svojmu osudu.

Až vtedy 3DX prijalo ponuku Nesmrteľních na mier.

 

ANTI

ANTI ako kmeň na prvú priečku nikdy nedostal, ale jeho hráči v prvej fáze hry zabodovali  bezkonkurenčne. Ťažko bolo neobdivovať tento kmeň, keď ho viedli špičkoví hráči (ANTI-psycho, ANTI-mantak, ANTI-guľáš...). Ako prví získali druhé dediny a môžu sa pochváliť troma míľnikmi, ktoré dodnes svietia v sieni slávy. Vybudovali si pred všetkými ostatnými omračujúci náskok a vedeli ho dobre zúročiť v nasledujúcich bojoch.

Na kontinente 55 bojovali najskôr proti všetkým, zašpárali aj do kmeňa AFoS. Prvá dobytá dedina na celom svete patrila pôvodne práve AFoSákovi). Po prvotných úspechoch začala diplomatická vojna, ktorá vyústila do neľútostných obojstranných útokov. Nejakú dobu boli boje vyrovnané, na externom fóre sa o vojne veľmi živo diskutovalo, mnohý verili, že ANTI zvíťazí... avšak elita kmeňa sa rýchlo prestala hre venovať naplno. Od vtedy to bola už len otázka času, kedy sa kmeň bez aktívneho vedenia rozpadne.

 

F-LeSS

F-LeSS (*FaiTHLeSS*) na svet 12 prišiel ako sesterský kmeň DRČ. Počas prvého mesiaca sa kmeň krčil v tieni silnejšieho brata, ale po veľkom krachu dračieho kmeňa (o ktorom bude reč nižšie) a rozpade *HeLL* (o ktorom bola reč vyššie) sa úlohy vymenili a „F-lessáci“ sa stali dominujúcim kmeňom severozápadu.

F-LeSS bojovalo na svojej časti sveta s OGW, H-RNR, [R] a malými, neveľmi významnými kmeňmi. DRČ, F-LeSSNesmrteľní boli navzájom prepletení spojenectvom, preto vedľa seba existovali v mieri a to že kmeň nestál vo vojne proti mocnejšiemu kmeňu mu umožnilo existoať tak dlhú dobu, pretože kľúčoví hráči mal od začiatku problém s aktivitou. Keď sa DRČ spojilo s viacerými veľkými kmeňmi a začalo s Nesmrteľnými viesť studenú vojnu. Oba kmene chceli F-LeSS pretiahnuť v tomto spore na svoju stranu. Vodca kmeňa DoktorB rozhodol zachovať neutralitu.

To bol začiatok konca, pretože väčšina s takýmto rozhodnutím nebola spokojná a Brumteles na vodcu a hráčov nekompromisne tlačil. DoktorB mal prakticky po celý čas hrania problémy s aktivitou a v čase nepokojov sa to rozhodol „zabaliť“. Na rozlúčku rozposlal väčšine sveta dlhú patetickú správu, v ktorej hodnotil hráčov, vyslovil túžbu odísť v mieri a dal svojmu najväčšiemu priateľovi Brumtelsovi na starosť svoj účet s jednou prosbou. Jeho poslednou vôľou bolo, aby jeho účet ostal v F-LeSS a kmeň sa nedostal do vojny ani s DRČ, ani s Nesmrteľnými.

Žiaľ Brumteles poslednú vôľu ignoroval, doktorov účet okamžite premiestnil do svojho DRČ a začal na F-LeSS útočiť. Takto vyľakaných hráčov hravo pretiahol do svojho kmeňa, slabých strčil do akadémie a neaktívnych (a bolo ich dosť) DRČ proste rozobralo.

Koniec F-LeSS sa niesol v znamení obrany jediného aktívneho hráča, ktorý odmietol prestúpiť - Ivana Black Soul. Sám v červenom mori nemal šancu na prežitie, ale dlho odolával.

 

Storm

Storm (Storm) pokojne mohol byť víťazným kmeňom. Ako nenápadný činiteľ jednoznačne ovládajúci juhozápad, bol zložený z nevýrazných osobností Divokých kmeňov. Na svet 12 boli registrovaní v deň spustenia vo večerných hodinách naraz ako jedna partia z iných svetov. Nikto si nemyslel, že to dotiahnu tak ďaleko. Ale opak sa stal pravdou. Po pár týždňoch Storm jednoznačne dominoval útočným rebríčkom. Kmeň tvoril taký „štvrťkruh“ na K54. Kmeň sa formoval vďaka skúsenému vedeniu a 99% úspešným spoločným akciám, rástol a rástol až sa stal výraznou dominantou západu.

Po troch mesiacoch hrania prišiel menší zlom. Kotevní hráči, tzv. „ťahúni“, skončili a z kmeňa sa postupne vytrácala aktivita... Síce kmeň stále rástol, stále mal viac než 20 vyhratých vojen, stále bol prvý v rebríčku, ale už nebudil ten strach, ako voľakedy. Koncom septembra 2011 prišiel pre kmeň rozhodujúci úder - Storm po lanáriacich správach hráča Brumteles mnohí hráč prestúpili pod vlajky rozpadnutého kmeňa DRČ, ktorí bol spojencom najmocnejších kmeňov a mal veľmi výhodnú diplomaciu.

Tí, čo sa rozhodli zostať verní boli nakoniec rozdupaní bývalými súkmeňovcami (ako sa stalo u DRČ zvykom), ktorých bola nepomerná väčšina.

 

OGW

OGW (Order of the Gray Wings) si na začiatku hry muselo vydobyť K44 od dominantného *HeLL*. Keď bol nepriateľ na kolenách, ponúkli spojenectvo, ktoré OGW po všeobecnom hlasovaní prijalo. Ale rozkol medzi nimi pokračoval - Ludvick van Boure a Thoor Darkteror z *HeLL* vymýšľali ako dostať na všemožné miesta špehov, ohovárali jeden kmeň pred druhým a snažili sa o rôzne podrazy, čo sa vedeniu OGW hnusilo a vznikali kvôli tomu značné trenice. Keď to u pekelníkov prestalo klapať, rozhodli sa prestúpiť do OGW, ale trenice pokračovali a vyvrcholili znovuzaložením *HeLL* - OGW ich tento raz nekompromisne rozprášilo.

Kmeň popritom bojoval s F-LeSS, ELITANesmrteľnými, čo ho na dlhú dobu umiestnilo na špicu obranného rebríčka. Kmeň plánoval zjednotiť západ proti najsilnejšiemu zo súperov: Nesmrteľným na východe, ale vždy sa vyskytli nejaké komplikácie. Až po zničení ELITY a prestupe StormuBVl do DRČ (OGW malo s drakmi DoN) sa situácia na východe urovnala a Brumteles začal súriť do vojny : hráči OGW začali pomaly prestupovať do DRČ. Ale vyplávalo na povrch, že DRČ a F-LeSS sú celý čas spojencom *N**N**, čo vedenie OGW dosť zaskočilo. Krátko na to vodca DRČ začal požadovať od kmeňa vyhodenie jedného hráča, inak DoN zruší. Spor sa urovnal, ale už bolo OGW jasné, že Brumteles si len tvorí zámienky a nedá sa mu veriť. A pravda, o niečo neskôr začalo DRČ na OGW útočiť bez toho, aby niekto aspoň napísali že DoN rušia. To bol podnet, pre ktorý zvyšky OGW prestúpili práve k Nesmrteľným.

 

AFoS

Svet mal ešte pred svojim spustením jedného veľkého favorita – obávaný AFoS (Armed Forces of Slovakia). Tento raz ho neviedol AFoS-LeonidasAFoS-Cameot, ale T.A.T.O., saeow ASCHERE, ktorý žili s AFoSom ako na svete 2, tak na svete 8. Vďaka tomu sa hráči rozdelili do dvoch skupín – jedni tvrdili, že to už nie je „TEN AFoS“ a kmeň neuspeje, druhý tvrdili, že napriek tomu je horúcim adeptom na víťazstvo.

AFoS ako taký tvorilo viacero viac či menej samostatných kmeňov a ich názvy sa v priebehu času menili: AFoSJV, AFoSJ, AFoSS... nakoniec sa ustálil jeden kmeň s názvom AFoS. Naozaj boli v priebehu hry niektoré „AFoSy“ rozdupané, ale ten hlavný žal úspechy. Na K55 vytrieskal (prípadne dopomohol k pádu) všetky kmene okrem spojencov (opäť spomeniem len naozaj významných súperov: ANTI, ~VIP~, *NFL*, C.O.D., +KK+), na okolitých kontinentoch postupoval podobne. Dve veľké vojny AFoS nedobojoval – vojnu so StormákmiNesmrteľními. Prvú AFoS vyhrával, druhú po naozaj ťažkých bojoch prehrával (avšak nie výrazne). Všetko to nasvedčovalo, že tieto vojny sa budú ťahať dlhé mesiace...

Ale nie. Vedenie AFoS-u skončilo a práva v poslednej chvíli hodilo hráčom, ktorí síce boli aktívny, ale do kmeňovej politiky nemali doposiaľ prístup (Tom842, krion11, -ded-...). Tí sa rozhodli spojiť sily s Nesmrteľnými a to bol dosť nečakaný koniec vojny pre vedúci Storm, ktorý sa nádejal, že vojna medzi NesmrteľnímiAFoS-om zamrzne na mŕtvom bode.

 

*N* a *N**

*N* (Nesmrteľní) a *N** (Nesmrteľní*) od počiatku fungovali ako jeden kmeň a preto ich spomínam pod jedným pod súhrnným označením. Snahou zakladateľa bolo vybodovať demokratický a vysoko útočný kmeň, aj preto kmeň nikdy nemal vodcu.

Prvou skúškou bol kmeň Hmm?, ktorý takmer poslal do zabudnutia niekoľkých dôležitých veteránov, ale Nesmrteľní si poradili, aj keď to bolo o fúz. Potom už útočili a ničili kmeň za kmeňom: sQuad, ~MLS~, 3DX... prvý vážny odpor kládlo , - @ - a vzápätí ukázali svoje vojenské umenie aj 3DX (iné ako to predošlé) a 2AX, -=V=-, ~VIP~, alebo spojenec AFoS-ov LED.

V tej dobe si už kmeň vybral spojenca – DRČ a jeho sesterský kmeň F-LeSS. Po odchode hráčov z DRČ Nesmrteľní spolupracovali len s  F-LeSS (v boji proti AFoSS a OGW), s ktorými priamo susedili, ale aj druhé spojenectvo zachovali a všetky ďalšie návrhy na spojenectvá (a aliancie proti F-LeSS) odmietali.

Nesmrteľný si postupne počas celého leta podmaňovali nejednotný východ K46 (~VIP~, ...., K.o.T a -HVD-), zato proti juhu museli spojiť sily. Po páde ANTI na juhu sa hráči rozdelili k LED a *NFL*.  Keďže *NFL* bolo mocnejšie (na tretej priečke) rozhodli sa zaútočiť tam. Po úspešnom hromadnom útoku na *NFL* sa hraničný hráči rozhodli prejsť do *N*, čo u  *NFL* na druhý deň spustilo domino efekt a kmeň zo dňa na deň opustil tretiu pozíciu a rozpadol sa (hráči prestúpili do novovzniknutej ELITALED). Následne bola vytvorená aliancia proti Nesmrteľným zložená s : AFoS, AFoS., .AFoS, OGW, LEDLED., ale nedokázala sa zorganizovať do účinného protiútoku. Po prestupe väčšiny AFoS-u k Nesmrteľným prestúpila väčšina LED k spojencovi F-LeSS a juh bol modrý.

Zato severné kmene 3DX2AX dávali dediny veľmi neochotne a k dvojici nepriateľov sa pripojilo aj RoA.

Po prestupe StormBVl do DRČ sa na staré spojenectvo zabudlo a draci obrátili kabát, čo sa napriek snahe Nesmrteľných skončilo vojnou a rozpadom spojenca F-LeSS. Draci proti nim poštvali pár kmeňov (HMRFAL, DMT G, -SF-). Treba povedať, že napriek vývoju Nesmrteľní vyhrali každú z vojen, aj tú proti bodovo silnejšiemu DRČ, obsadzujú druhú a tretiu priečku.

 

DRČ a DRČ 2

DRČ (.Dračí kmeň.) známy zo sveta 1, 6, 8 a 12. Zakaždým ho založil Brumteles – poriadne kontroverzný hráč s kontroverznými praktikami, ktoré však prinášajú ovocie. Čo sa mu vytknúť nedá že v každom svete ako hráč zabodoval na najvyšších priečkach (aj keď neskôr padol).

Na prvých troch svetoch sa DRČ rozpadlo, na svete 12 tiež a predsa nakoniec (pravdepodobne) zvíťazí. DRČ malo od svojho vzniku malý sesterský kmeň F-LeSS. Ešte v skorých začiatkoch Brumteles oslovil reprezentanta veľmi vzdialeného kmeňa *N* Koščeja Nesmrteľného a spoločne dohodli spojenectvo. Bohužiaľ pre spory medzi vodcom a hráčmi sa DRČ po niekoľkých mesiacoch (práve keď dosiahlo prvú priečku) rozpadlo a z kmeňa ostalo len torzo, z ktorého naozaj hral len Brumteles. V takomto úbohom stave fungoval kmeň pár mesiacov a nikomu sa nezdalo, že by sa už vedel pozviechať... ale vodca prekvapil.

Po prechode väčšiny AFoS-u k Nesmrteľným sa mu podarilo zahrať na správnu strunu s presvedčiť na prestup hráčov kmeňa Storm. Dosť nepochopiteľné, že hráči druhého kmeňa sveta prestúpili do kmeňa mimo top 20 so zlou povesťou, ale stalo sa. Vzápätí do kmeňa prestúpilo BVl, a sedemčlenná partia z I.R.A.DRČ muselo vytvoriť podkmeň DRČ 2. A čerstvými hráčskymi prírastkami začalo likvidovať tých, ktorý prestup odmietli.

Ako sa DRČ dostalo opäť na prvú priečku, začalo meniť diplomaciu: zrušilo dohody o neútočení (OGW, MAC...) a spojenectvo so svojím spojencom z druhej priečky *N*. Niet sa čomu čudovať, veď v krátkom čase počet hráčov skočil z osem na šesťdesiat a bolo medzi nimi aj nejedno útočné eso, takže kmeň sa cítil dosť silný.  

Nesmrteľní za zháňanie kmeňov do aliancie proti nim a prvé útoky vyhlásilo DRČ oficiálnu vojnu. Svet sa v takomto duchu niesol až do jeho záveru a treba povedať, že aj keď DRČ aktuálne prehráva, bolo obstojným súperom so schopnými hráčmi. DRČ neskôr ešte nabralo kvalitných bojovníkov z OGW, pohltilo kmene F-LeSS (čím de facto ovládlo celý východ) a RoA s bodovo najsilnejšími hráčmi 3DX, čo kmeňu prinieslo prvú priečku a tým aj víťazstvo.

Vyzerá to už raz tak, že politici tvoria víťazné kmene. Avšak vodca kmeňa a hlavný svetový politik Brumteles sa víťazstva nedožil - bol za podvádzanie trvalo zablokovaný.

Na záver mapa zo začiatku augusta, keď exstisovala väčšina spomínaných kmeňov:

PS: Ďakujem za spoluprácu pri zháňaní informácií hráčom Craziest, Kakuu a Georgerock

Autor článku: Sarazin Faestred

Diskusná téma: Svet 12

Neboli nájdené žiadne príspevky.