Ďalšie moje dlhodobé projekty nájdete na lubosbebcak.sk
Po dvoch mesiacoch je tu druhá časť porovnania divokých kmeňov v minulosti a dnes. V novembrovom vydaní Divokého Posla ste mali možnosť prečítať si ako sa počas vývoja hry menila mapa, dedina a takisto ste si mohli prečítať aj niečo o hraní cez mobilné telefóny.
V dnešnej časti si povieme niečo o BB-kódoch a rezervácii dedín.
BB kódy:
BB kódy sú vec bez ktorej si dnes sotva viete hru predstaviť. Ale vie si niekto z Vás predstaviť písať všetky bb kódy ručne? Nie? Tak vedzte že tí čo túto hru už hrajú pár rokov si dobre pamätajú na doby kedy sa tieto kódy museli naučiť a písať ručne, prípadne ich vždy kopírovať z nápovedy. Stálo to trošku viac času, ktorý je hráčom dnes ušetrený vďaka malým ikonám nad oknom textu kde po kliknutí na danú ikonu sa priamo do textu vloží ten ktorý BB kód.
Kedysi bola k dispozícii len nápoveda a v nej zakotvené BB kódy približne v takom tvare ako v súčasnosti na DK Wiki, ktorá samotnú nápovedu časom nahradila, viď obrázok:
Plné zelené – fungujú, prázdne – nefungujú.
Takisto netreba zabúdať že BB kódov na začiatku nebolo toľko koľko dnes. Kódy ako [spoiler]Text[/spoiler] (slúži na „skrytie dlhého textu, prípadne veľkého obrázku) [report]12a3b4c567[/report] (slúži na vytvorenie odkazu na oznámenie) či [report_display]12a3b4c567[/report_display] (slúži na vytvorenie obrázku oznámenia) boli do hry zavedené až pár rokov po spustení tejto internetovej hry. Pár BB kódov ktorými to všetko začalo sa vývojom dostala až do súčasnej modernej, jednoduchšej podoby.
Prikladám obrázok
Rezervácia dedín:
Každý si uvedomuje ako dôležité sú rezervácie dedín kvôli vyhnutiu sa problémom či vnútrokmeňovým problémom. Keby nikto nedal nejako pracne vedieť o záujme o tú ktorú dedinu vznikal by vždy okolo preberania len zbytočný zmätok. Spoluhrráči by si navzájom „liezli do kapusty“ a často by sa ich armády mohli stretnúť v zbytočnom boji.
V niekdajších časoch rezervácia prebiehala veľmi zložito a veľmi neprehľadne. A to vypisovaním dedín na fórum do určitej témy. Ak niekto mal záujem o nejakú dedinu pozrel do fóra či si ju niekto „nezapísal“ a ak nie pridal si ju tam on a následne ju prebral. Nastávali často problémy že niekto nechtiac určité rezervácie prehliadol a už bol na svete veľmi veľký problém. Toto obdobie však trvalo roky, až pokiaľ nebola do hry zavedená veľká vychytávka, ktorou je Šľachtický plánovač. Dnes už vďaka nemu nedochádza ku konfliktom nakoľko sa nedá prehliadnuť. Hráči s prémiovým účtom môžu rezervovať jednoducho na mape a takisto vidia aj zámky na dedinách, ktoré ich upozornia že daná dedina je v niekoho nároku. Hráči bez prémia dediny pridávajú ručným zadaním koordinátov do šľachtického plánovača a nevidia zámky na mape. To však neznamená že sa môže stať niečo také, že pošlú útok niekde kde má niekto iný rezerváciu...pri pokuse odoslať útok sa objaví červeným písmom upozornenie:
Prípadne tam môže byť „Pozor! Hráč z tvojho kmeňa si nárokuje túto dedinu!“
A to by bolo pre dnes asi všetko aby nebolo tých informácii priveľa a bolo to všetko prehľadné. „Dosfarmenia“ pri ďalších článkoch.
Autor článku: krowky
Neboli nájdené žiadne príspevky.
© 2012 Divoký posol. Obsah stránok je chránený zlými duchmi.