Vyhľadávanie


ODKAZY:

Ďalšie moje dlhodobé projekty nájdete na lubosbebcak.sk

Pod lupou -FF- (svet 13)

Kmene, v ktorých figuruje medzi vodcami Meduzk, sa na českých svetoch svojho času tešili veľkému úspechu a nie je teda divu, že sa jej kmeň s úspechom stretol aj na slovenskom svete. Aj keď pôvodný plán bol úplne iný – potrápiť pár lamiek a zabaviť sa, pretože začiatky sú najlepšie. A vlastne žiadne -FF- nebolo v pláne. Všetko sa začalo tak, že...

 

Úsvit -FF-

„Pôvodne sme ani nechceli do žiadneho kmeňa ísť a už vôbec som nechcela žiadny kmeň mať, lenže za tie odohraté roky už mám nejaké meno a keďže ma na K55 zbadali kamaráti a známi, už mi pršali správy typu: šéfka, pozvi ma do kmeňa... Skraja som všetkým písala, že nemám žiadny kmeň, no po dohode s Azazel80 som založila -FF-.
Azazel80 nechcel nič čo už bolo, žiadny DREAMS ani nič také. Ale ja som si chcela zas trochu tej histórie našej partie uchovať. Tag -FF- mal na cz svetoch kmeň Fallen Farmers, priamy predchodca DREAMS, takže tag ostal a k nemu sme domysleli názov Fun Factory. Stále to bolo o tom, že sme sa chceli len zabaviť, názov kmeňa tomu mal odpovedať :) Skraja nás bolo asi 25, hráčov, čo sme sa poznali už dlhé roky, väčšina aj osobne. Všetci mali právo zakladateľa, všetci vedeli, čo majú robiť, nikto nič neriešil a bolo nám fajn.

 

Výstup na prvú priečku

Postupom času sme nabrali aj zopár ďalších hráčov, s ktorými sme pred tým nikdy nehrali : na žiadosť našich členov, lebo to boli ich susedia, s ktorými spolupracovali, alebo ich kamaráti. Spravili sme strategické spojko s kmeňom SEX, ktorý bol na našom kontinente a ich vedenie sme poznali.
Ďalším spojencom v začiatkoch bol kmeň -IHK-, ktorý sa nachádzal na sever od nás
-IHK- sa neskôr rozpadlo, z ich lepších hráčov vznikol kmeň TTW, ktorý nás neskôr oslovil o naviazanie spolupráce a keďže väčšina ich hráčov neskoršie skončila, prešli ti zvyšní ku nám. Tak vznikla bojová svorka Severna sila.
SEX sa taktiež rozpadol. Väčšina ich hráčov ale prešla do vtedy najsilnejšieho kmeňa ~AoW~, čo sa nám nepáčilo. Nie kvôli tomu, že by sme z nich mali strach, ale kvôli správaniu ~AoW~. Už skôr sme ~AoW~ oslovili kvôli spolupráci a všetko stroskotalo práve na ich arogantnom prístupe. Vtedy sa ~AoW~  povadilo aj so svojim spojencom na K44, kmeňom P*TG*H.
S návrhom na spojenectvo nás ~AoW~  aj P*TG*H oslovili súčasne, bola to ťažká voľba, nechceli sme sa miešať do ich vojny, mali sme svojich vojen dosť, ale pre jednu stranu sme sa museli rozhodnúť a vzhľadom na predošlú zlú skúsenosť z jednania s ~AoW~  sme zvolili slabšie P*TG*H.“

Kmeňové fórum

Neskáčme ale hneď ku koncu, začneme pekne od prostriedku. Zatiaľ čo u iných kmeňov by sa o fóre nedalo toho moc napísať, u -FF- by to vydalo na jeden samostatný článok. Tomuto kmeňu totiž vládnu spameri hrubého zrna, ktorí pre komentár či odbočenie od témy nemusia chodiť ďaleko. Mnohí hráči vedia, že nie v rátaní pribúdajúcich útokov, alebo v kupovaní si vstupenky do opozičného kmeňa informáciami z fóra tkvie tá najhlbšia krása divokých kmeňov, ale v priateľstvách. A tie sa nedajú nadviazať ináč než komunikáciou.

Prehlásenie „sme aktívny kmeň“ sa v poslednom čase stalo často používaným (zneužívaným?) heslom, ktoré sa prevaľuje kade-tade. Ale práve -FF- sa blíži naplneniu toho hesla snáď najviac. Fórum tohto kmeňa nie je pokojné miesto. Spameri spamujú, ako sa na spamerov patrí. Množiace sa príspevky zapĺňajú všetky fóra, napriek tomu, že ho Meduzk sem-tam riadne uprace do archívov. Špehovia tak môžu celé hodiny čítať nepodstatné „tlachy“, kým skutočne cenná informácia sa k ním nedostane (prečo čítajte nižšie).

Ako môžete vidieť na obrázku, každá zo skupín má svoje fórum. Bol som v kmeni pár týždňov a môžem potvrdiť, že komunikácia v tých fórach stále ešte nezamrzla (najmenej aktívne fórum je práve Všeobecné), aj keď je pretkaná spamom. 

 

Každý má svoje miesto

Zakladateľmi kmeňa je hráčska dvojica MeduzkNeitus. Pod nimi sú velitelia jednotlivých „bojových svoriek“, ktorý koordinujú útočné akcie a majú absolútne voľnú ruku si vo svojom území naberať hráčov, akých im treba.  Svorky fungujú v podstate samé, lebo koordinátori sú práve takí ľudia, ktorí majú potrebnú charizmu a okolie ide za nimi. Občas nábory a diplomaciu (aj keď teraz je hra v takom štádiu, že diplomacia sa nemení) rieši -FF- verejne na fóre.

V kmeni sa robia dva druhy útokov – skupinové (každá svorka sama) a celokmeňové, ktoré plánuje Meduzk. Tým celokmeňovým útokom sa pozrieme na zúbok...

Organizované drvenie nepriateľov (HU)

Hromadný útok sa vyhlasuje zhruba mesiac pred dopadom. Hráči vedia, že koľko útokov na hromadku nahlásili, toľko musia mať pripravených.

Meduzk naplánuje na koho sa bude útočiť, na koho pôjde fake – ale detailne. Podľa mapky pridelí dedinky, kto ktoré preberie – každý v osobnej správe, kvôli utajeniu. Hráči samozrejme vedia, ktoré dediny na hranici sú ako približne defnuté. Počet útokov na jednotlivé dediny sa vyberá práve podľa toho.

Keďže nikto okrem Meduzk a Neitusa nevie, na koho v skutočnosti idú ostré a na koho iba fake (lebo aj na fakovaných hráčov sa posielajú sem tam ostré a na ciele faky) a hrači čo preberajú majú až takmer do dopadu šľachticov zakázané rezervovať dediny, nemôže sa stať, že by nám nepriateľ zabetónoval ciel pred dopadom útokov. A pre nepriateľa pokryť trebárs 300 dedín defkou nie je žiadna sranda.

Dopad útokov je napríklad medzi 12-16 hodinou. Po tej 16-tej by už mali útoky prechádzať bez problémov – vtedy prichádzajú na rad šľachty, útoky z okolia a rezervácie.

Ako bonus sa do tyla posielajú útoky s väčším počtom katapultov mierené na budovy – tie nepriateľov motivujú brániť si aj dediny ďalej od hranice. Keď dedina klesne z 12.000 na 8.000 bodov nie je to pre majiteľa žiadna otázka pár dní dať ju do pôvodného stavu. :)

Lenže to tajomstvo úspešných HU netkvie ani tak v prvej vlne útokov, ako v tých ďalších – okolie nesme dať nepriateľovi vydýchnuť. Podľa oznamiek z ostrých a fake útokov hráči vedia kde čo je a podľa toho si prispôsobujú ciele pri ďalších vlnách.

Samozrejme sa vyskytnú problémy : hráči sú nedisciplinovaný, útoky prichádzajú neskôr, niekto nemá čas časovať... na týchto problémoch najčastejšie troskotajú hromadné útoky, ale -FF- má to šťastie, že toto sa deje výnimočne a v tie prípady sú doriešené zástupmi. Najlepšie je, že taký výmyselníci, ktorí hromadné útoky ignorujú (z rôznych dôvodov - väčšinou sebeckých), už v -FF- nie sú.

Vojny

Tu opäť predám slovo Meduzk:

 

1) ~AoW~ 

Vojna s ~AoW~  sa rozbiehala pomaly a trvá najdlhšie. Prvá hromadná akcia, ktorú sme viedli na ich hráča bola na jedného z ich top hráčov, 1sakul1. Behom jedného víkendu sme ho rozmetali na kúsky. Že ~AoW~ nehrajú až tak úplne čisto sme sa presvedčili, keď na K55 im zabanovali za nedovolený skript niekoľko hráčov. Tejto situácie sme využili a na našom konte pribudlo zopár pekne vystavaných dedín. Postupom času sme lokálnymi akciami svorky Centrum takmer ~AoW~ sme vytlačili z nášho domovského kontinentu. Ale ~AoW~  tiež nebolo lenivé, diplomaciou sa nás snažili obkľúčiť, aby sme mali naozaj vojnu zo všetkých strán.

 

2) RBT

 „Prvý bol kmeň RBT. Ich hráči skoro spoznali, že lepšie si zahrajú s nami ako proti nám a po konci ich vedenia, ktoré odišlo hrať na sk14 sa RBT rozpadlo a ich hráči prešli ku nám – vznikla tak výborná svorka „juh“.

 

3) -[+]-

Ďalším kmeňom, ktorý sa veľmi dlho snaží vzdorovať nášmu tlaku sú Križiaci (tag -[+]-) - tí postupne pohltili takmer všetky menšie kmene na juhovýchode sveta, vo vojne s nami sa im ale nedarí.

Potom tu boli vojny s menej významnými kmeňmi, ktoré si mnoho namýšľali, ale zakrátko padli. :)

Dnes teda vedieme dve hlavne vojny:

Prvú proti ~AoW~ - táto vojna už trvá takmer 8 mesiacov a nad súperom vedieme o 173 vzájomne prebratých dedín. Ono ich v skutočnosti bolo ale ďaleko viac, keďže od nepriateľa vyhadzovali hráčov, ktorých sme rozbíjali, nech ich môžu aj sami preberať (na tomto svete nejde preberať hráčov vlastného kmeňa).

Druhá vojna je s križiakmi, tam je bilancia ešte lepšia, keďže u križiakov sa veľmi rýchlo menia členovia a členská základňa sa nestíha zohrať (tuto vojnu od nás križiaci dostali ako mikulášsku nádielku, ako odpoveď na opakované napadanie našich hráčov). Na konte križiakov teraz chyba 502 nami dobytých dedín, ktoré nedokázali zobrať naspäť.“

Skupiny

„Spojencovi P*TG*H časom ubúdali členovia a vzhľadom na dobru spoluprácu s nimi sme sa dohodli na spojenie svojich síl. Tým vznikla bojová svorka Západ, tu musím vyzdvihnúť veľmi dobrý herný výkon hráča erkoneq, ktorý (teda za výdatnej pomoci kmeňa) takmer 9 mesiacov držal celú severozápadnú hranicu. Nikdy som nevidela hráča, ktorý by vydržal tak dlho odolávať takmer každodenným nepriateľským nájazdom a mnohým hromadným náporom. Výsledkom je 18 titulov obranca dna a dva míľniky za defrank.

Zaujímavým kmeňom, ktorý sa objavil na sene približne v dobe rozpadu P*TG*H je *MTX* (na juhozápade sveta). Celkom dlho sme čakali, na ktorú stranu sa dajú, či na našu, alebo nepriateľskú. Nakoniec nás oslovili s ponukou na spoluprácu, jednania trvali veľmi dlho, ale oplatilo sa a teraz sú práve oni prakticky jediným naším spojencom.

Zmienila by som tu ešte jeden kmeň, ktorý aj keď nemal dlhu históriu, bol vopred predurčený stáť na nasej strane, aj keď bol prakticky na druhom koncu sveta - ako keby boli s nami dohodnutí, objavilo sa na juhozápade zopár hráčov, ktorých sme poznali z iných svetov. Ich názov bol Fear Factory :)

Keďže nás oslovili s ponukou spolupráce hlavne proti križiakom na juhu, neváhali sme ani minútu a spojenectvo prijali. Neskôr prešli k nám a dnes ich hráči tvorí našu bojovú svorku „juhozápad“, aj keď nie sú s nami dlho, vďaka tomu, že sa poznáme už dlhšie medzi nás hneď zapadli."

Diskusná téma: Pod lupou: -FF-

Neboli nájdené žiadne príspevky.