Vyhľadávanie


ODKAZY:

Ďalšie moje dlhodobé projekty nájdete na lubosbebcak.sk

Téma čísla

V rubrike téma čísla sme prebrali minulé informačné projekty, najlepšie slovenské kmeňové videá, program DK mapa a obranné formácie. Dnes vám poviem niečo o správaní sa pri rezerváciách - veď ako sa hráči správajú často rozhoduje o ich úspechu viac než preferovaná obrana.

Najviac sporov medzi hráčmi vzniká kvôli dedinám. Medzi dobrými hráčmi hrajúcimi Divoké Kmene sa časom vyprofilovali isté pravidlá, ktoré majú zabrániť problémom pri zaberaní dedín. Majú zabrániť nemorálnemu správaniu a následným rozbrojom, ktoré vznikajú keď zlyhá šľachtický plánovač.

Mimo plánovača vo všeobecnosti platí, že nárok na dedinu má vždy ten hráč, ktorý ju vyčistil. Je to logické - jednotky sú drahé a čas na ich výrobu k nezaplateniu. Ak padne pri čistení dediny taký full útok (a často padne viac), trvá viac než 12 dní, kým bude znovu k dispozícii. Preto je dobré odkladať si oznámenia z boja, ktoré dokážu vyčistenie dediny.

Ak nie je k dispozícii oznámenie o útoku z vyčistenia (oznamko sa stratilo, zmazalo, v prípade že šlo o dedinu bez obrany ani nemohlo byť), rozhoduje sa podľa toho, kto ako prvý začal znižovať oddanosť, nie podľa toho, kto dedinu nakoniec prebral.

Ak si už niekto myslí, že mu niekto prebral JEHO dedinu, treba to riešiť s rozumom. V žiadnom prípade hráč neútočí na spojenca či súkmeňovca, nevyhráža sa. Najprv skúsi kontaktovať spoluhráča a dohodnúť sa s ním - na počudovanie sa už len týmto vyrieši kopec problémov. Ak to nejde, osloví sa vedenie kmeňa/kmeňov (to väčšinou veľmi rýchlo a spravodlivo rozhodne).

Na vedení je aj nastavenie rezervácií – počet dní počas ktorých rezervácie platia a maximálny počet  rezervovaných dedín. Extrémy sú nesprávne, no veľa kmeňov ich volí, aby mohlo zarezervovať viac dedín ako ich spojenec. To je samozrejme nefér a často skôr kontraproduktívne.

 

Aby k takýmto problémom nedochádzalo, treba používať rezervácie – tie najspoľahlivejšie dokážu zabrániť takýmto nehodám, prípadne usvedčiť občasných zlodejov dedín. Ešte ideálnejšie je, ak hráči spolupracujú nad bežný rámec – spolu si vyberajú ciele a dopredu vedia, ktorá oblasť komu patrí – tento spôsob fungovania som si veľmi obľúbil.

Autor článku: Sarazin Faestred

Diskusná téma: Téma čísla

Neboli nájdené žiadne príspevky.